مقدار مقاومت و ایستایی دیوار های Kplus در برابر ضربه چقدر است؟

اﯾﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ در ﺑﺮاﺑﺮ ﺿﺮﺑﺎت ﻣﺘﻌﺎرف در ﻓﻀﺎﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ ﻣﻘﺎوم ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ و ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻌﺪاد و ضخامت ﻻﯾﻪ ﻫﺎی ﭘﻮﺷﺸﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺳﺎزه ﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮان ﻣﯿﺰان ﻣﻘﺎوﻣﺖ دﯾﻮار ﻫﺎ در ﺑﺮاﺑﺮ ﺿﺮﺑﻪ را اﻓﺰاﯾﺶ داد.

دﯾﻮارﻫﺎی Kplus  ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻧﯿﺮوﻫﺎی در اﻣﺘﺪاد ﻋﻤﻮد ﺑﺮ ﺻﻔﺤﻪ ﺧﻮد ﻣﻘﺎوﻣﺖ کنند. ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ دﯾﻮارﻫﺎی Kplus در ﺑﺮاﺑﺮ ﺷﺘﺎب ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺑﺰرﮔﯽ ﺑﯿﺶ از 5g ﻣﻘﺎوﻣﺖ دارﻧﺪ. اﯾﻦ ﻧﻮع دﯾﻮار دارای رﻓﺘﺎر ﻣﯿﺎن ﻗﺎﺑﯽ اﯾﺪه آل ﺑﻮده و ﮐﺎﻣﻼ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ اﺟﺮای اﺗﺼﺎﻻت ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽ ﺗﻮان اﯾﻦ دﯾﻮارﻫﺎ را از ﻗﺎب ﻫﺎی ﺳﺎزه ﻣﻨﻔﮏ ﻧﻤﻮد ﺗﺎ از اﺛﺮات ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺑﯿﻦ دﯾﻮار و ﺳﺎزه ﺑﻪ ﻃﻮر ﮐﺎﻣﻞ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﺷﻮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ دﯾﻮار دﭼﺎر ﺷﮑﺴﺖ اﻧﻔﺠﺎری ﻧﺸﺪه و آوار ﺑﺮ ﺟﺎی ﻧﻤﯽﮔﺬارد.

سوالات مشابه​ درباره فیزیک ساختمان

آیا تمامی ساختارهای شرکت کی‌پلاس دارای تاییدیه آتش نشانی است؟

سیستم‌های ساخت ساز خشک متنوع بوده و بر اساس کاربرد و محل اجرا و همچنین نوع محصولات مورد استفاده، از نظر عملکردی متفاوت می باشند.

در حال حاضر فقط ساختارهای دیوار جداکننده کی‌پلاس مورد آزمون و تایید بخش آتش مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی قرارگرفته و در راستای آن نیز تاییدیه سازمان آتش نشانی ایران را دارند.

سایر ساختارها (سقف کاذب یکپارچه، دیوارپوششی و محافظت تیر و ستون در برابر حریق) در آزمایشگاه های آلمان بررسی و مورد آزمون قرارگرفته اند و دارای تاییدیه داخلی شرکت کی پلاس (طبق شرایط آزمون شده) می‌باشند.

اساس تصمیم گیری برای طراحی سقف های کاذب ایمن در برابر زلزله چیست ؟

سه عامل مهم در طراحی زلزله دخیل هستند: تعریف موقعیت جغرافیایی منطقه ، وضعیت خاک بستر و نوع ساختمان . بیش از 90% خاک ایران در برابر خطر احتمالی وقوع زلزله قرار دارد. طبق تعریف آیین نامه زلزله ایران عناصری مثل سقف کاذب علاوه بر سبک بودن باید شکل پذیر نیز باشد. تامین این شکل پذیری در حرکت رفت و برگشتی زلزله با حفظ ایستایی سقف و عدم آسیب رساندن به دیوار های پیرامونی، تامین می شود.

مقاومت صفحات روکش دار گچی در برابر حریق به چه صورت است؟

صفحات روکش دار گچی به تنهایی دارای کد مقاومت در برابر حریق نیستند و تنها در داخل ساختار می توانند این خاصیت را تا 180 دقیقه تامین نمایند. صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر حریق (FR یا GKF) پنل هایی هستند که گچ تشکیل دهنده آن ها حاوی الیاف شیشه می باشد و در محل هایی که مورد نظر مشاور پروژه است و نیاز به محافظت در برابر حریق وجود دارد (مانند پوشش ستون ها و تیرهای فولادی) مورد استفاده قرار می گیرند. این صفحات دارای روکش صورتی رنگ بوده و در امتداد محور میانی پشت آن ها مهر قرمز Kplus چاپ شده است. در محل هایی که کد حریق مورد نیاز است برای دریافت پیشنهاد در تعیین ساختار تماس با واحد پشتیبانی فنی شرکت کی پلاس الزاما توصیه می شود.

آیا سیستمهای Kplus مورد تایید استانداردهای داخلی می باشد؟

بله، محصولات شرکت کی پلاس علاوه بر انطباق با استانداردهای بین المللی EN – DIN – BS – ASTM ، دارای گواهینامه فنی و تائیدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و همچنین این شرکت پروانه علامت استاندارد اجباری صفحات روکش دار گچی و نیز پروانه علامت استاندارد تشویقی اجزای قاب بندی فلزی (سازه های فلزی) را از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران اخذ کرده است. لازم به ذکر است سیستم های Kplus تمامی نیاز های فنی مندرج در آیین نامه های ساختمانی داخلی را مرتفع می سازد.

جهت دریافت تصویر علامت کاربردی استاندارد، به بخش “درباره ما” سایت مراجعه نمایید

آیا دیواری که دارای خواص عایق صوتی و حرارتی باشد در محصولات Kplus وجود دارد؟

شرکت کی پلاس با توجه به ساختار در خواستی مشتری راه حل های متفاوتی در ارائه سیستم دارد. اساسا دیوار های ساختار خشک که توسط شرکت کی پلاس تولید می شود دارای خواص عایق صوتی و حرارتی می باشند ولی بسته به الزامات و خواسته های مورد نظر پروژه این خواص متغییر خواهند بود. شایان ذکر است که ارتقاء و بهبود خواص فیزیکی جداره ها (دیوار ها و سقف ها) در فضا های اجرا شده با سیستم های متداول دیگر نیز با اجرای سیستم Kplus قابل تامین می باشد.

آیا محصولات Kplus دارای ضمانت هستند؟

کیفیت محصولات شرکت کی پلاس دراجزای ساختار اجرا شده ای که براساس اطلاعات فنی این شرکت اجرا شده باشد، مورد تضمین است. به عبارت دیگر در صورت اجرای صحیح سیستم Kplus طبق استاندارد های موجود و دستورالعمل های مندرج در کتاب های راهنما، این محصولات در صورت بروز اشکال دارای خدمات پس از فروش می باشند و می توانید هرگونه مشکل مربوط به کیفیت محصولات را در مرحله خرید محصول، نصب سیستم و دوره بهره برداری آن به واحد امور کیفیت و شکایات شرکت کی پلاس گزارش دهید.