عامل اتصال مناسب جهت اتصال سازه های گالوانیزه (آویز) به انواع سقف های سازه ای که به منظور اجرای زیرسازی سقف های Kplus مورد استفاده قرار می‌گیرند را معرفی نمائید؟

در این مورد به استحضار می رساند این شرکت هر عامل اتصال مناسب که دارای مقاومت کششی 0.4 کیلونیوتن ( ۴۰ کیلوگرم) نقطه ای باشد جهت استفاده در ساختارهای Kplus مجاز می‌داند. لذا تائیدیه این مشخصه می‌بایست توسط تولید کننده آن محصول ارائه گردد.

جهت نصب آویزگیری از بلوک های توخالی سفالی و یا سیمانی سقفی می توان از بولت پروانه ای و یا مهار صلیبی استفاده کرد.

سوالات مشابه​ درباره سقف کاذب

آیا تمامی ساختارهای شرکت کی‌پلاس دارای تاییدیه آتش نشانی است؟

سیستم‌های ساخت ساز خشک متنوع بوده و بر اساس کاربرد و محل اجرا و همچنین نوع محصولات مورد استفاده، از نظر عملکردی متفاوت می باشند.

در حال حاضر فقط ساختارهای دیوار جداکننده کی‌پلاس مورد آزمون و تایید بخش آتش مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی قرارگرفته و در راستای آن نیز تاییدیه سازمان آتش نشانی ایران را دارند.

سایر ساختارها (سقف کاذب یکپارچه، دیوارپوششی و محافظت تیر و ستون در برابر حریق) در آزمایشگاه های آلمان بررسی و مورد آزمون قرارگرفته اند و دارای تاییدیه داخلی شرکت کی پلاس (طبق شرایط آزمون شده) می‌باشند.

آیا میتوان ماستیک را بصورت پوست پیازی نیز اجرا نمود؟

خیر، در زمان اجرای ماستیک به منظور از بین بردن اعوجاجات و آماده سازی و تسطیح سطح، می بایست یک یا دولایه ماستیک ( هر مرحله به ضخامت 1 میلیمتر) بر روی سطح اجرا نمود و اجرای پوست پیازی آن مورد تایید این شرکت نمی‌باشد.

آیا می توان در فضا های خارجی که در معرض آبریزی مستقیم قرار ندارند (بعنوان مثال سقف پارکینگ های باز و بالکن ها و ...) از پنل های گچی بعنوان پوشش نهایی استفاده کرد؟

بدلیل عدم امکان کنترل دمای محیط خارجی به هیچ عنوان نمی توان در فضاهای باز از پنل MR استفاده نمود.

در قسمت هایی که فاصله سقف کاذب از سقف اصلی ساختمان بیش از 1.5 متر است از چه نوع آویز گیری‌باید استفاده کرد؟

در صورت آویز گیری با ارتفاع بیش از 1.5 متر می‌توان از آویزنانیوس و تا حداکثر ۴متر استفاده نمود (استفاده از آویز نانیوس در سقف های دارای کد حریق الزامی است) همچنین می‌توان با قوطی کشی و کاهش ارتفاع به زیر 1.5 متر با استفاده از آویز ترکیبی از شاسی کشی ایجاد شده آویز گیری نمود.

برای خرید و یا دریافت جزئیات مربوط به مشخصات تایل های سقفی به چه مرجعی مراجعه کنیم؟

برای دریافت جزئیات مربوط به مشخصات و نمونه تایل های سقفی می توانید با واحد فروش شرکت کی پلاس تماس حاصل نمائید و جهت خرید از خدمات شبکه عاملیت های فروش بهره مند شوید.

اساس تصمیم گیری برای طراحی سقف های کاذب ایمن در برابر زلزله چیست؟

سه عامل مهم در طراحی زلزله دخیل هستند: تعریف موقعیت جغرافیایی منطقه، وضعیت خاک بستر و نوع ساختمان. بیش از 90% خاک ایران در برابر خطر احتمالی وقوع زلزله قرار دارد. طبق تعریف آئین نامه زلزله ایران عناصری مثل سقف کاذب علاوه بر سبک بودن باید شکل پذیر نیز باشد. تامین این شکل پذیری در حرکت رفت و برگشتی زلزله با حفظ ایستایی سقف و عدم آسیب رساندن به دیوار های پیرامونی، تامین می شود.